15 Mart 2015 Pazar

KİTAP YORUMU/ OBSİDİYEN LUX 1


Obsidiyen kitabının yorumunu yapmak için kendimi bu pazar gününde yataktan kaldırdım ve elime kitabı aldım. Ki bunun benim için ne kadar zor olduğunu beni tanıyan bilir. Bu garip girişten sonra başlayabiliriz sanırım.

Öncelikle Obsidiyenle tanışma hikayemden bahsedeyim. Okuldan bir arkadaşım çok beğenip önerdiğinde kitabı ondan ödünç aldım fakat ne yalan söyliyim ilk bakışta kapak tasarımı gözüme hiç hitap etmedi ve "Hey yakışıklı, hangi gezegendensin sen? " gibi ergen olduğum halde beğenmediğim bir cümleyle karşılaştım. Sadece kapağından dolayı okumamayı bile düşündüm malesef. Şuan wattpadden kitap anlaşması yapmış 15 yaşındaki yaşıtlarım bile daha güzel kapak tasarımı yapıyorlar. Her neyse normalde yaptığım gibi yorumunu bile okumadan sınıfımdaki herkeste takıntı yapmasından dolayı okumaya başladım. Konusu kitap kurdu ve kitap blogu sahibi olan Kathy'nin marketin yolunu sormak bahanesiyle uzaylı yan komşusu Daemon ve Dee ile tanışmasıyla başlıyor. Zaten arka kapaktanda anlaşıldığı için spoiler olmadığını düşündüğümden biraz daha bilgi vereceğim. Zaten neredeyse bütün genç yetişkin romantik romanlarda olduğu gibi burda da kitaplardan fırlamış gibi tanımlanan aşırı yakışıklı bir erkek ana karakter (Daemon) ve ileride anlaşıldığı üzere çok güzel olan fakat farkında olmayan bir de kız ana karakter (Kathy) var. Kathy Daemon'ı doğal olarak çok çekici buluyor fakat öküz davranışları yüzünden soğuması ve onu arzulamaması gerektiğini düşünüyor. Daeomon'ın da ona karşı birşeyler hissetmesinin imkansız olduğunu da fazlaca vurguluyor kitap boyunca. Devamı spoiler niteliğinde olacağı için bu kadar konu anlatmak yeterli olacaktır gibi geldi.

Bana göre uzaylılar en son okunacaklar listeme girecek konular normalde ama kitabı okumaya başladığımda elimden düşüremedim . 2 günde ilk kitabı bitirip 2. ye geçtim. Yakında onun da yorumunu yapacağım. Fısıltı serisinden sonra en çok beğendiğim kurgu romanlarından oldu. 
5 üzerinden 5 verilmesi gerektiğini düşündüm ve  tabiki Daemon keşke gerçek olsa dedim kitap boyunca. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder